SINT-NIKLAAS. De stad Sint-Niklaas wil met een nieuwe campagne de leegloop van het Sint-Nicolaasplein keren. Met de campagne wil de stad horecaondernemers aantrekken die het plein nieuw leven inblazen. 

Het plein staat al decennia lang gekend als de uitgangsbuurt in de stad en dat wil het stadsbestuur zo houden. Er zijn vier horecapanden vrij gekomen en dat biedt kansen voor nieuwe ondernemers om samen met de stad de toekomst van het plein uit te tekenen. Elk van de panden heeft z’n eigen unieke kwaliteiten waardoor het plein voor verschillende horecatypes een geschikte formule heeft, zowel voor vaste uitbating als pop-up. De stad gaat voor maximale ondersteuning met een starterspremie bij een langdurig engagement en coaching. 

Op maandag 16 januari 2023 nodigt de stad alle geïnteresseerde horecaondernemers uit om samen de concrete mogelijkheden te bespreken. Geïnteresseerden kunnen terecht op de website pleinvandetoekomst.be. (mb, foto’s: Stad Sint-Niklaas)